איך תדעו מה איכות המוצרים הרפואיים שאתם רוכשים?

CWT מייבאת מוצרים רפואיים מרחבי העולם, לטיפול במגוון מצבים רפואיים. כלל מוצרינו עוסקים בטווח שבין מניעה להחלמה. באתר זה תוכלו למצוא מגוון מוצרים רפואיים בתחומי הפעילות שלנו- מניעה וטיפול בפצעי לחץ, טיפול בסטומה, אורולוגיה, מניעת זיהומים וחבישות ומשחות לפצעים וכוויות.

אנו חותרים להביא את הטכנולוגיות החדשות ביותר מכל מקום בעולם. הליך הקניינות שלנו מבוצע בקפידה, לאחר מחקר הטכנולוגיות ופריצות הדרך בתחום הטיפול בפצע. לרשותכם באתר זה, מתחמי ידע לפי כלל קטגוריות המצבים הרפואיים- סטומה, אורולוגיה, פצעי לחץ, לימפאדמה ועוד.

אם אתם נוהגים לרכוש מוצרים רפואיים, או אם אתם זקוקים למוצר רפואי ספציפי, הכתבה הזאת בשבילכם. בכתבה זו נסקור תהליך מרתק וורסטילי ותהליכי, של קניינות מוצרים רפואיים.
מוצר רפואי שמגיע ארצה ומשווק בארץ, עובר למעשה שרשרת ארוכה של בחינות, אישורים ורגולציות, עד שמגיע לפתח ביתכם. הבנת כלל השיקולים המקצועיים, הכלכליים, והאסטרטגים, תאפשר לכם כלקוחות של מוצרים אלה, לבדוק, לקבל מידע בשקיפות מלאה ולקבל החלטות מושכלות, על טיב המוצרים הרפואיים שמציעים לכם.

אז מהו תהליך קניינות של מוצרים רפואיים?

תהליך קניינות מתחיל בחיפוש פשוטו כמשמעו, אחר המוצרים הרפואיים, שיאפשרו מענה מיטבי למגוון תרחישים טיפוליים. וכמו כל חיפוש, הוא כולל מחקר, בדיקת ביקושים, בדיקה רגולטורית ולבסוף בדיקת היתכנות כלכלית.
החיפוש אחר מוצרים רפואיים, מתחיל בראש ובראשונה באיתור צרכיו של המטופל. כמי שפועלים בשטח עם ייעוץ אישי בבית הלקוח, הדרכות בבתי חולים ובקופות חולים, המשימה החשובה ביותר שלנו היא לדעת לתרגם את צרכי השוק לפרמטרים שאנו מחפשים באיתור מוצרים חדשים. המוטו שלנו אומר שאם אנחנו מביאים פתרונות רפואיים, אנחנו חייבים להבין לעומק את הבעיות ולכן כל תהליך קניינות של מוצרים רפואיים מתחיל בהבנה עמוקה של שלל התרחישים הזקוקים לפתרון רפואי – מעולם הפצע ועד לסטומה.

שלב 1: מגדירים מה אנחנו מחפשים

כשאנחנו מתחילים תהליך קניינות של מוצרים רפואיים, שלושה עקרונות מנחים אותנו ומגדירים את גבולות הגזרה של תהליך הקניינות שלנו – אנו תרים אחר מוצרים שמביאים ערך אמיתי לצרכן, שהם מגוונים לכל צורך ושהם וורסטיליים ומותאמים גם למקרים רפואיים מורכבים וייחודיים:

מאתרים את המוצרים והטכנולוגיות שעוד אין בארץ
לרוב נחפש בעולם מוצרים ייחודיים, כאלה שמספקים מענה שטרם סופק.
מוצרים שהם "'me too"כלומר כאלה הדומים למוצרים המשווקים כבר בארץ, פחות רלוונטיים לנו, ואנו תרים אחר טכנולוגיות שעוד לא הביאו ארצה, פטנטים ופתרונות שירחיבו את סט אפשרויות הטיפול למטופל.

זאת ועוד: ההתפתחות בשוק המוצרים הרפואיים מהירה מאוד ולכן חשוב שבכל רגע נתון נהיה עם יד על הדופק עבור החידושים והטכנולוגיות הרפואיות. מחקר של אלה הוא הבסיס לאיתור מוצרים בעלי ערך ייחודי למטופל.
זאת הסיבה שתמצאו את מנכ"ל החברה ואת מנהלי הפיתוח העסקי לרוב במטוסים, בעודם נוסעים לכנס או לתערוכה המציגה טכנולוגיות ופתרונות רפואיים. התערוכות והכנסים מהוות הזדמנות מצוינת להיחשף למגוון רחב של טכנולוגיות ואפילו בימי קורונה, מצאנו פתרונות להמשך המחקר המתמיד שלנו בחיפוש אחר פתרונות רפואיים, באמצעות רשת הקשרים שכבר פיתחנו, לאורך שנות קיומה של החברה.

מציעים מגוון
החיפוש אחר מוצרים רפואיים לא מסתכם בחיפוש קטגורי של תחום טיפול. לפעמים אנחנו מייבאים מוצרים מאותה קטגורית טיפול, על מנת לאפשר לצרכן ליהנות ממגוון לפי צרכיו הייחודיים.
כך שלפעמים אנחנו יוצרים תחרות עם מוצרים קיימים שלנו, אבל מאפשרים מגוון אפשרויות למגוון צרכים.

מביאים מוצרים הנותנים מענה גם לצרכים מיוחדים.

עם הניסיון שלנו בשטח, אנחנו יודעים שלא לכל המטופלים אותם צרכים ולכן בצד הרחבת מגוון ההיצע, חשוב לנו לאתר מוצרים אשר מסוגלים לתת מענה גם לצרכים ייחודיים ומורכבים, של מטופלים שונים.
ולכן, לפעמים נביא מוצר דומה למוצר שכבר יש לנו, אבל שיש לו תכונות אשר הופכות אותו למתאים יותר עבור מטופלים מסוימים זה בא לידי ביטוי במגוון עצום של החבישות המותאמות לעור, בפורמטים שונים של ציוד אורולוגיה וסטומה וכמובן במנעד רחב של מזרנים ואביזרים למניעת פצעי לחץ. אנחנו בוחנים גם את הטכנולוגיות בהתאם ומספקים חלופות. 

שלב 2: מתאימים את החיפוש לתחום הליבה שלנו

שלב זה של תהליך הקניינות שלנו פועל במקביל לשלב הראשון. אנחנו תמיד מחפש פתרונות רפואיים שהם בתחומי הליבה שלנו – פצע וכוויות, סטומה, אורלוגיה, מניעת זיהומים, טיפול ומניעת פצעי לחץ. יש השקה  בין תחומים.

 

שלב 3 -ממי נייבא?

אחרי שהגדרנו מהם הצרכים הטיפוליים אליהם אנחנו מחפשים מענה, אחד השלבים המרכזיים ביותר התהליך הקניינות של מוצרים רפואיים הוא בחירה נכונה של החברה המייצרת. כאן השיקולים הם מקצועיים בלבד ואנו תרים אחר חברות שיצרו טכנולוגיות בעלות פטנט (כמו מוצרי הפלאמינל שלנו) או בעלות הוכחות של איכות לאורך שנים. אנחנו נבחר בחברות שמשקיעות במחקר, שהמידע שלהן על המוצר רחב, נגיש ואיכותי.

אנחנו עובדים עם חברות גדולות ומובילות בעולם כמו BBRAUN אבל גם עם חברות קטנות המובילות ומתמחות בטכנולוגיה מאוד מסוימת, כמו  AROA הניוזילנדית שהיא חברה קטנה אך מתמחה בטכנולוגית חבישות מאוד ספציפית.

אנחנו גם יודעים כי עסקים עושים עם אנשים. ולכן כפי שלנו חשוב להביא ארצה מוצרי איכות, גם לחברות אשר מוכרות לנו את מוצריהן, חשוב שהחברה המשווקת בארץ, תהייה רצינית, מקצועית ותייצג אותן כהלכה. כאשר יצרנו את הקשר עם חברת AROA הם היו כבר בקשר עם מספר חברות ישראליות שהתעניינו בחבישה שלהם. בסופו של דבר לא גודל החברה ולא ההצעה העסקית הכריעה, אלא ההתרשמות מהאנשים, מהחברה והערכים שאנחנו מביאים אתנו.

שלב 4 – בדיקה רגולטורית ועסקית

לא תמיד נוכל לייבא מוצר או טכנולוגיה שמעניינת אותנו, מהסיבה שחייבים לקחת בחשבון את הרגולציה.

אנחנו בודקים את חוקי הרגולציה הרבה לפני שבודקים התכנות עסקית, ולפעמים הבדיקה הרגולטורית נעשית תוך כדי הכרות עם החברה והמוצר בכנסים ובתערוכות ברחבי העולם.

מעבר לרגולציה, ישנם מצבים שהצד העסקי יכריע את הנושא. בתחומים שלנו, המוצרים לא זולים ובדרך כלל קיים הסדר עם קופות החולים. במידה ואנחנו יודעים שיש מוצר דומה של חברה מתחרה בהסכם ארוך טווח עם קופה גדולה נוותר על הייבוא כי ברור שללא סבסוד ועל אף היתרונות, לא יהיה ביקוש פרטי.

 

ולסיכום – הכי חשוב בתהליך… ראש פתוח!

תהליך קניינות של מוצרים רפואיים, מחייב  עוד לפני הבדיקות העסקיות  והרגולטוריות, ניצול נכון של הזדמנויות.

אנחנו שומרים תמיד על ראש פתוח ונכונים לשמוע על כל טכנולוגיה מאושרת שיש לחברות בעולם להציע. כך למשל

תוך כדי עיסוק בתחום טיפול בפצע, הבנו את הצורך במניעת התפתחות הפצע. כך התרחבנו לתחום של מוצרי מניעת פצע לחץ. היום אנחנו מייבאים גם מזרנים ואביזרים שונים למניעה ולטיפול בפצע לחץ.

הרבה פעמים מתרחשת פנייה יזומה של חברות מחו"ל אלינו, המבקשות לבדוק היתכנות לשווק את המוצרים שלהן ארץ דרכנו. מצבים כאלה מחמיאים ומעידים על המוניטין שלנו, הן במקצועיות והן בנכונות לשמור על ראש פתוח, תעוזה וחדשנות בלייבא  טכנולוגיות ופטנטים, שנועדו בסופו של דבר לטפל, לתמוך ולסייע.

לא רק מייבאים, אלא מעניקים שירות כולל…

סקרנו בכתבה הזו את התהליכים, השיקולים והפרמטרים המאפשרים לנו לבצע תהליך קניינות מדויק, לקהל לקוחותינו. הערך שמנחה אותנו הוא טיפול  נכון וכולל. זאת הסיבה שאצלנו תמצאו  –

  • ייעוץ טלפוני מומחה, זמין בשעות הפעילות ללא עלות
  • שירות ביקור אחיות עד הבית, להמלצה והערכת פתרונות טיפול
  • ייעוץ והתאמה של מזרן ואביזרים תומכים למניעת פצעי לחץ בבית הלקוח או בבית אבות

 

  • סדנאות הדרכה לבתי חולים וקופות חולים לשימוש בגוון מוצרי  הפצע, סטומה ואורולוגיה

 

צוות CWT לשירותכם

Main Menu